Tento týden jsme si povídali o počasí – o větru, dešti, slunci i mracích. Děti se učily rozpoznávat základní jevy počasí a jejich symboly. Při hrách jako Vítr a listí nebo Déšť a louže si procvičovaly pohyb, spolupráci i rychlé reakce. U dechových a logopedických cvičení trénovaly foukání do větrníku – někdy jako „vichřice“, jindy jen jako „vánek“.

Na smyslovém tácu si děti samy vyzkoušely, jak vítr působí – foukaly do peříček, vaty nebo malých papírových lodiček a pozorovaly, jak se předměty pohybují podle síly dechu. Zjistily, že i vítr může být silný nebo jemný, a že jeho sílu dokážeme ovlivnit.

Ve výtvarné činnosti si děti vytvořily obrázek Bouřky a také vyzkoušely frotáž listů. Zkoumaly, jak listy vypadají, a učily se vnímat jejich tvary i strukturu.

V komunitním kruhu jsme si povídali o tom, jak se cítíme, když fouká vítr nebo prší, a poslouchali jsme pohádku o víle Větrušce, která se naučila, že i vítr může být někdy silný a jindy jemný.

Tento týden jsme také slavili narozeniny našeho kamaráda Toma, děti mu popřály a společně jsme si užili oslavu.

list
13

Focení Photodients - všechny třídy

list
14

Maňáskové divadlo - O Šípkové Růžence, O pejskovi a kočičce, Zajíc, liška, kohout - všechny třídy

list
20

Planetárium - Motýl

list
27

Hopsalín - Mikulášská nadílka - všechny třídy