Tento týden jsme navázali na předchozí téma exotických zvířat a zvířat v ZOO, kdy jsme se zaměřili na živočichy žijící pod vodní hladinou a to jak ty, které můžeme potkat u nás v rybníce, ale i na ty, které žijí v moři či v sladkých vodách jinde na světě. Vysvětlovali jsme si rozdíl mezi sladkovodními a mořskými živočichy, jsme si je třídid podle toho v jaké vodě žijí a to zejména při aktivitě prosvětlování, kde jsme využili svítícího panelu. Trénovali jsme jemnou motoriku při lovení minimodelů mořských plodů a různých mušlí pomocí pinzety z vody. Trénovali počtů a jejich porovnání- více x méně x stejně pomocí rybiček a počrtních kartiček, na kterých se děti také seznamovaly s grafickou podobou číslic daného počtu. U stolní hry Chytání rybiček se děti učily dodržovt pravidla hry, trénovali trpělivost. U této hry stejně jako u pohybové hry "Do vody, z vody" se také děti učily ovládat negativní emoce z neúspěchu a prohry, při této hře se také trénovala pohotovost reakce na pokyn. Prostorovou orientaci jsme trénovali při práci s robotickou včelkou, kdy si děti samy nebo s dopomocí programovaly včelku, tak aby se v co nejméně krocích dostala z obrázku na obrázek. Tato činnost jim rovnou poskytla zpětnou vazbu. V hudebních činnostech jsme se zaměřili na nácvik písně "Moře", trénovali jsme soustředěný poslech textu a jeho rozbor pomocí otázek- o čem se v písní zpívá, jaké vlastnosti se v písni objevily a podobně. Ve výtvarné činnosti jsme se zaměřili na recyklaci starých CD a DVD a výrobu ryb z nich. Ve spontánních činnostech si děti dle vlastního výběru hrály s různými druhy stavebnic, skládáli puzzle s tématikou mořských živočichů a bytostí, hráli námětové hry Na rodinu, Na kuchače či Na kadeřníka. Při pobytu venku si děti hrály na pískovišti, hrály fotbal a nebo házely míčem na cíl, jezdily na odrážedlech, využily smyslového chodníku, pečovaly o zálivku vyvýšených záhonů a sazenice v nich zasazených.